söndag 11 december 2011

Vintersport 2012

Löpningen: Knäet är helt rehabiliterat men jag bygger försiktigt (relativt!) från grunden och är nu uppe i ca 80 km i månaden. Satsar mer på backträning nu, körde ett pass i hammarbybacken förra veckan och jag hoppas det ska bli fler gånger.

Simningen: Jag fortsätter kämpa med simningen. Ibland känns det som det står still och jag aldrig kommer någon vart. Ibland tar utvecklingen ett skutt och skjutsar mig frammåt. En till två gånger i veckan kör jag.

Nyheter: Multisport har kommit upp på förslag med Åre Extreme Challenge som vision så i vår ska jag köpa en cykel (om inte för multisport så för triatlon) och om intresset fortfarande finns så blir det till att börja träna kajakpaddling.

Här om dagen klättrade jag med två vänner på telefonplans klättergym, väldigt väldigt kul och något jag gärna gör betydligt oftare.

Aktuellt: Österrike i februari så lårträningen är påbörjad och nya skidor ska inhandlas. Det blir ett par med bredare midja än en typisk pistskida, för att även kunna få bra åkning utanför pisten. Dessutom gillar jag att åka fort fort fort så den måste vara stabil i högre hastigheter vilket är en avvägning mot en off-pistskida. Jag har bestämt mig för Rossignol Experience 98 Open.  Och var köper du den? Jo du beställer från tyskland på sport-conrad.com (klicka på engelska flaggan längst upp så slipper du utmana dina kunskaper i högstadietyska),


Vi har skapat en Spotify-playlist för VINTERSPORT 2012 kallad "Stilstudie i skidmusik". Den är kollaborativ så har du förslag på låtar som skulle passa så släng in dem! (Vi gallrar ibland bland låtarna för att listan ska hålla hög kvalité)

Vill du bli inspirerad till säsongens vintersport ska du se den här fantastiska filmen! Den finns på, ja ni vet var.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar